Bo har chans på fem miljoner kronor på Miljonlotteriet

Bo har chans på fem miljoner kronor på Miljonlotteriet

Nästa år när Miljonlotteriets årliga högvinstdragning äger rum kan Rånäs få en ny miljonär. 65-åriga Bo är en av de lyckliga vinnarna som får vara med och tävla om chansen att vinna fem miljoner kronor. – Om jag vinner så mycket pengar ska jag genast börja trappa ner på jobbet och ägna mer tid åt barnen och min hund, berättar en chockad Bo.

Det var fredag morgon och Bo hade suttit uppe hela natten och arbetat med en viktig deadline som skulle in dagen efter. Bo som driver ett eget företag inom redovisningsbranschen arbetar som mest effektivt på natten. Småsömnig bestämde han sig för att skrapa sina lotter på Miljonlotteriets hemsida och det dröjde inte länge innan skärmen plötsligt började blinka – en stjärnvinst dök upp.

– Först förstod jag inte vad det innebar och fortsatte därför att skrapa hela lotten, då såg jag inte bara en utan tre stjärnvinster, jag kunde inte tro mina ögon och blev genast nyfiken på hur mycket jag hade vunnit, säger Bo.

Det visade sig att Bo hade vunnit ”Chans till fem miljoner” vilket innebär en garanterad vinst på 500 000 kronor med möjlighet att vinna den högsta vinsten på hela 5 000 000 kronor.

För vinsten vill Bo göra vettiga saker, först ut är att betala av lånet på huset, hjälpa barnen att lösa deras lån och sedan trappa ner på jobbet. Resor och nöje kommer inte i första hand för Bo som redan rest mycket under sitt liv, dels med arbetet men också med sina travhästar i Europa och Amerika. Nu ser han fram emot att jobba mindre och njuta av lugnet tillsammans med sin hund som han nyss tagit över från en vän.

Högvinstdragningen sker i januari varje år. Hälften av vinsten betalas ut i kontanter och hälften i valfria vinster ur Miljonlotteriets stora vinstsortiment såsom bilar, resor och ett stort urval av presentkort.

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att Miljonlotteriet ska vara ett nav för fantastiska kundupplevelser och ett rikare liv. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO och tillsammans har de en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO:s arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med 1,8 miljarder kronor. Läs mer på: www.miljonlotteriet.se