Maries vinst leder till en resa till Västergötland i sommar.

​​Marie ska upptäcka Västergötland för sin vinst

Smidighet och ett gott ändamål gjorde att Marie blev kund hos Miljonlotteriet. I höstas lönade det sig och en vinst på 20 000 kronor skrapades fram.

Marie, 76, från Helsingborg hade varit prenumerant hos Miljonlotteriet sedan maj 2016 när den efterlängtade vinsten kom.

– Jag kände tacksamhet. Och att julen var räddad!

Det var vinsterchanserna, ändamålet och enkelheten som gjorde att Marie startade sin prenumeration.

– Tjuganlotten är full av vinstchanser på 20 000 kronor. Det lockade mig! Dessutom går allt överskott till behövande. Det är också kul att man kan "samla" små vinster så summan växer och vänta med att ta ut vinsten några månader. Det bästa med att vara prenumerant är att få hem lotterna i brevlådan.

Vinsten kom väl till pass och kommer framförallt användas till två saker.

– Dels gav det en buffert i vardagsekonomin och dels kommer den att gå till en resa i sommar. Vi är ett litet "resegäng", som för tredje året, väljer ett svenskt landskap att utforska, under en vecka. 2018 har vi valt Västergötland. Sverige är fantastiskt!

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att Miljonlotteriet ska berika människors vardag. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO-rörelsen vars arbete ger barn och vuxna stöd att komma till en drogfri miljö. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO-rörelsens arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med nära 2 miljarder kronor. Läs mer på: www.miljonlotteriet.se