Vi satsar långsiktigt i huvudstaden

Vi satsar långsiktigt i huvudstaden

Vi har en förhoppning om att ett faktiskt Mitt Liv kontor i Stockholm blir den självklara mötesplatsen i Stockholm för mångfaldsfrågor. Att finnas på plats i Stockholm är en självklarhet där så många utav besluten fattas, där integrationsfrågan stötts och blöts, där företag och organisationer verkar och där många människor bor och vill arbeta.

Vi fortsätter att växa och vi ser en stor och ökande efterfrågan på vårt program, Mitt Livs Chans, i Stockholm. I år har vi år fått in över 140 ansökningar från drivna, kompetenta, potentiella deltagare till Stockholms programmet inför läsåret 2013/14. Vi utökar därmed antalet program platser till 100 adepter och mentorer till hösten.

Mitt Livs Stockholms kontor är en plats där Mitt Liv’are och andra som är nyfikna på vår verksamhet kan komma förbi för att få veta mer, eller bara ta en kaffe och prata lite. Vi vet att vi gör skillnad och att vi bidrar till samhällsutvecklingen för en utav Sveriges viktigaste framtidsfrågor.

Hjärtligt välkomna in!

"Mitt Livs vision är att vara en drivande aktör som skapar ett inkluderande samhälle och en arbetsmarknad som värdesätter utländsk erfarenhet och kompetens. Mitt Liv arbetar för ökad mångfald & integration på den svenska arbetsmarknaden och riktar sig både till de som vill in på arbetsmarknaden (personer med utländsk bakgrund) och de som söker kompetens (företag & organisationer som ser värdet och nyttan med mångfald). Mitt Liv grundades 2008 och samarbetar idag med 24 stora bolag i frågor som rör mångfald & konkurrenskraft. Mitt Liv driver årligen kurs- och mentorprogram för 200 mentorer & adepter i Stockholm & Göteborg."