Avlopps- & Miljöfrågor diskuteras på Södra Berget

Avlopps- & Miljöfrågor diskuteras på Södra Berget

149 personer från hela landet besöker Sundsvall under två dagar när Svenskt Vatten arrangerar Nationella konferensen för Avlopp & Miljö 6-7 februari.

Konferensen hålls på Södra Berget och har temat dagvattenrening och miljörätt för kommunalt avlopp. Villkor för läkemedelsrening kommer också att diskuteras. Dagarna varvas med föreläsningar och workshops.

Konferensen inleds med studiebesök där besökarna väljer en av tre parallella besök. Studiebesöken arrangeras av MittSverige Vatten & Avfall och besökarna kan välja att besöka Tivoliverket, snötippen eller ett virtuellt besök på vår dagvattenreningsanläggning, som ligger vid Sundsvallsbrons södra brofäste.

Nationella konferensen Avlopp & Miljöfrågor är ett forum för kunskapsutbyte och diskussion om dagvatten, spillvatten, avloppsanläggningar och dess betydelse för kretslopp, klimat och miljö. Konferensen vänder sig till de som arbetar med frågor som rör kommunalt dagvatten, avlopps- och slamhantering.

Malin Tuvesson

Utvecklingsansvarig vatten och avlopp 073-275 25 66