Landbys Jakt & Fiskeservice, Östersund förstärker Jaktias franchisekedja

Jaktia utökar butikssamarbetet i Sverige med Landbys Jakt & Fiskeservice i Östersund som går in i Jaktias franchisekedja. Landbys i Östersund inleder nu ett djupare samarbete med Jaktia. Landbys som är en av landets äldsta jakt- och fiskebutiker är grundat 1890 och drivs av Rickard Åslund och Hans Dahlström tillsammans med de sex anställda.

- Det här känns som en mycket bra lösning, säger Jaktias VD Lars Martinsson. - Historiken kring butiken, dess starka position i mellannorrland och det nya samarbetet gör att vi ytterligare befäster vår ställning. -Det känns extra kul att stärka vår position just här, eftersom det finns ett mycket stort intresse för jakt och sportfiske i området.

- Vi attraheras av Jaktias franchisekoncept där Jaktia bistår med ett flertal olika konceptlösningar, säger Landbys VD Rickard Åslund. -Det känns riktigt bra att kunna erbjuda ett ännu bredare sortiment och snabbare leveranser, vilket kommer stärka vår position i den tuffa, globala konkurrensen. Vi känner oss trygga i vårt val och ser fram emot arbetet med Jaktias centrala support och samarbetet mellan butikerna. Den gemenskap som finns inom Jaktiagruppen kommer att stärka och underlätta för oss i våra kommande satsningar.

-Förutom jakt, fiske och outdoor erbjuder vi även jaktresor och intensivkurser i Jägarexamen. Vi satsar mycket på aktiviteter och kundevenemang och vill att butiken ska fungera som en naturlig mötesplats för våra kunder, avslutar Rickard Åslund.

Jaktia är Sveriges största franchisekedja inom jakt och fiske med ett 20-tal butiker över hela landet. Läs mer på www.jaktia.se.

För ytterligare information kontakta: Lars Martinsson, VD Jaktia AB tel 031- 785 19 47, e-post: lars.martinsson@jaktia.se