Pär Hagel ny försäljningschef hos Jaktia

Pär Hagel ny försäljningschef hos Jaktia

Jaktia förstärker säljorganisationen och anställer Pär Hagel som ny försäljningschef. Pär kommer närmast från Classic Vapen AB. Tidigare har Pär arbetat för Svendsen Sport A/S med försäljning av sportfiske på den norska marknaden och dessförinnan under 10 år drivit egen jakt – och sportfiskebutik.

Pär kommer även koordinera Jaktiakedjans inköpsarbete och tillträder 1 september.

- Jag är oerhört nöjd med den här rekryteringen som kommer att vara ett stort stöd i Jaktias arbete med butiksutveckling och tillväxt, berättar Lars Martinsson, VD Jaktia AB. Med Pär förstärker vi vår organisation med viktig säljerfarenhet av både jakt och sportfiske och skapar därmed förutsättningar för att ytterligare öka tempot i vår butiksetablering. Pär kommer även verka som stöd och utveckla våra befintliga Jaktiabutiker, fortsätter Lars Martinsson.

Jaktia visar sedan några år tillbaka upp en kraftig tillväxt genom nya franchisetagare runt om i landet.

- Detta känns riktigt bra att vi nu får mer representation på fältet. Butikerna behöver verkligen det stödet för att utveckla sin affärsverksamhet i rätt riktning. Vårt nära samarbete med de mest erkända varumärkena, vår långa erfarenhet och vår unika service via butikerna är kärnan i vår verksamhet, berättar Lars och fortsätter:

- Etableringstakten har faktiskt gått snabbare än planerat. Vi är redan upp i 30 butiker men det finns fortfarande plats till många fler. Målsättningen är minst 50 butiker till år 2015, avslutar Lars Martinsson.

Jaktia är Sveriges största jakt- och sportfiskekedja med ett 30-tal butiker över hela landet. Läs mer på www.jaktia.se

För ytterligare information kontakta: Lars Martinsson, VD, Jaktia AB

Tel 031- 785 19 47 lars.martinsson@jaktia.se