Irene Svenonius (M), finansregionråd.

Finansregionråd Irene Svenonius (M) besöker Barnhälsovården i Rinkeby tillsammans med socialminister Lena Hallengren (S)

På onsdagen den 29 maj besöker finansregionrådet Irene Svenonius (M) och socialminister Lena Hallengren (S) Barnhälsovården Nordväst i Rinkeby. Där arbetar man med en särskild modell för bättre barnavård i socialt utsatta områden. Verksamheten utgör en viktig pusselbit i Region Stockholms samlade hälso- och sjukvårdsarbete då man hjälper sällanvårdsbesökare och familjer i socialt utsatta områden att få rätt vård för sina barn.

I samband med besöket kommer möjliggöras för media att delta. Svenonius och Hallengren kommer även att finnas tillgängliga för intervjuer.

Plats: Skårbygränd 3, 163 72 Spånga
Tid: Kl. 12:15-13:15, onsdagen den 29 maj.

Presskontakt:
Pressekreterare (M)