Ulla Hamilton: Ledarskap handlar om att inspirera

Trafik- och arbetsmarknadsroteln, Stockholms stad
Trafik- och arbetsmarknadsborgarrådet Ulla Hamilton (M)

I dag inledningstalar Stockholms företagarborgarråd Ulla Hamilton (M) vid det kvinnliga nätverkets, EWMD International Conference i Hamburg, Tyskland. Temat för anförandet är Hållbart ledarskap med inriktningen på att Stockholm var Europas första miljöhuvudstad under 2010.

- Stockholm är världsberömt för sitt miljöarbete och jag tycker att det är roligt att få sprida kunskap om hur vi arbetar för att integrera hållbarhetsfrågor i det dagliga arbetet genom stadens ledningssystem. Men det är också viktigt att betona att politiken har ett uppdrag att kommunicera sina mål och visioner på det här området, och att därmed inspirera och uppmuntra forskning, företagare och stockholmare att bidra till dessa mål och visioner uppnås, säger företagarborgarrådet Ulla Hamilton (M).

- Hållbarhetsfrågor är mera än ekologi och jag hoppas att även kunna tillföra lite nya perspektiv på hur vi i Stockholm genom bland annat IT och e-tjänster strävar för att göra staden mera tillgänglig och höja servicegraden gentemot stockholmare och företag, säger företagarborgarrådet Ulla Hamilton (M).

Ulla Hamilton bloggar på http://www.ullahamilton.se.

Caroline Cederquist

Presskontakt Presschef 076-12 29 197