Hylte Jakt & Lantman förvärvas av Verdane

Nyhet   •   Nov 09, 2018 11:50 CET

Foto: David Leveque

Morris Law har företrätt säljarna av Hylte Jakt & Lantman AB vid försäljningen av en majoritetsandel av aktierna till Verdane Edda, ett investeringsbolag till Verdane Capital Advisors (“Verdane”).

Det Hyltebrukbaserade Hylte Jakt & Lantman, med ursprung från 1911, är återförsäljare inom jakt, fritid och lantbruk. Bolaget är med sina välansedda butiker (såväl fysisk som online) och 40 anställda en ledande aktör inom sitt segment i Sverige.

Genom förvärvet av Hylte Jakt och Lantman blir genom förvärvet del av Verdanes retail- och e-handelsportfölj, Nordens största i kategorin 50-500 MSEK i omsättning. Hylte Jakt och Lantman kommer i och med affären att slås ihop med Maskinklippet.se för att lägga grunden för en marknadsledande nordisk återförsäljare inom produkter och maskiner för jakt, trädgård, fritid och lantbruk. Andra välkända e-handelsinvesteringar Verdane gjort utöver sina investeringar i bolag inom mjukvarusektorn, traditionell industri och energibolag är MatHem.se, Boozt.com och EasyPark.

Morris Laws team bestod främst av Olof Myhrman och Hampus Wikerstål.