Rotage-gruppen förvärvas av Weland

Nyhet   •   Feb 14, 2019 10:03 CET

Foto: Callum Wale

Morris Law har företrätt IMM Holding AB vid dess försäljning av Rotage-gruppen till Weland AB.

Rotage AB är ett ledande svenskt legoföretag som erbjuder tjänster inom laserskärning, stansning, bockning, svetsning, montering och ytbehandlingar. Företagets kompletta och moderna maskinpark har skapat

en konkurrenskraftig aktör inom detalj- och komponenttillverkning. I transaktionen ingår även dotterbolaget Plåtmodul i Mjölby AB som är en högproducerande industri för tillverkning av stål- och plåtkomponenter.

Weland-koncernen är en familjeägd koncern med koncentration på Sverige men även med etablering i Danmark, Finland och Norge. Alla företag som ingår i koncernen producerar och säljer svensktillverkade produkter, såsom gallerdurksprodukter, trappor och räcken, entresol och gångbryggor och plåtbearbetning m.m.

”Morris är en trygg samarbetspartner. De har effektivt guidat oss genom alla knepiga frågor, varit lösningsorienterade och skapat ett fint förhandlingsklimat. Vi är väldigt nöjda med den rådgivning vi har fått”, säger Mathias Larsson, VD och delägare i Rotage AB.

Morris projektgrupp för transaktionen har främst bestått av Racine Ashjari och Per Nylander