Scandza vill tillsammans med Movement inspirera fler restauranger och storhushåll till att skapa kompletta måltidslösningar av högsta kvalitet!

Scandza AS och Movement inleder från och med 1 augusti ett samarbete på den svenska foodservicemarknaden. Samarbetet omfattas av fältbearbetning av den offentliga- och privata marknaden samt anbudshantering. Scandza har en bred produktportfölj med kända varumärken som tex Lindvalls, Bröderna Nilssons och Bisca. Med Scandzas produkter i Movements Foodserviceportfölj stärks vårt helhetserbjudande och ökar vårt fokus på måltiden.

Andreas Fall, Manager för HoReCa & Convenience säger: ”Det inledda samarbetet med Movement är en tydlig markering från Scandzas sida att göra skillnad och bli en intressant partner inom HoReCa kanalen i Sverige. Scandza står för Passion for taste, entreprenörskap och speed. Scandza vill vara nära dig som kund och din dagliga business, därför känns valet av Movement som samarbetspartner naturligt för oss på Scandza.”

Jennifer Friman, VD på Movement: ”Det känns otroligt roligt att få arbeta med Scandzas fina varumärken som Bröderna Nilssons, Lindvalls och Bisca i vår Foodserviceportfölj. Tillsammans med övriga varumärken arbetar vi för att inspirera restauranger och storhushåll till att skapa kompletta måltidslösningar av högsta kvalitet. Scandza står för bästa kvalitet, god smak och hållbarhet i fokus. Det tillsammans med det starka entreprenörskap som finns inom Scandza gör att vi från första mötet har känt en vilja att arbeta tillsammans och göra Scandzas varumärken ännu mer tillgängliga hos våra restaurang och storhushållskunder.”

Scandza AS
Andreas Fall
Manager HoReCa & Convenience
andreas.fall@lindvallschark.se