Artist från Kalmar till Candian Music Week

De senaste åren har varit framgångsrika och fyllda med fina uppdrag för Adée från Kalmar, och 2015 fortsätter att visa sig i samma anda. I början av maj åker hon tillsammans med musikerna Bitte Appelqvist och David Ekströmer till Canadian Music Week efter dom blivit inbjuda att spela under den stora branschmässan i Toronto.

- Det är flera svenska artister som har fått större framgångar via Candian Music Week. Det är kul att det är en kvinnlig artist från Kalmar som får chansen visa upp sin musik för en internationell musikbransch. Säger Ulrika Holmberg på Musichelp Publishing.

ADÈE GÄSTAR SVT´s KULTURPROGRAM SVERIGE

Nästa lördag ses Adée i Svt:s program Sverige! Programmet visar upp ett fint porträtt av Adée som artist och som person. Vid kl 19.00 den 25:e april sänds det på SVT1.

-Det känns fantastiskt att få förfrågan ifrån SVT att få vara med i programmet, känns väldigt kul, säger Adée.

Adée har även under våren påbörjat arbetet på sitt debutalbum där första singeln ”World On Fire

med video kommer släppas genom Scandinavian Soul i slutet av maj.

För mer info:

www.adeeofficial.com