Musichelp till Future Music Forum (FMF) I Spanien

Musichelps grundare Peter Åstedt kommer finnas i panelerna under den spanska musikkonferensen Future music forum den 20, 21 september 2012 i Barcelona, Spanien. Han kommer prata under frågeställningen: Promoting Music with Social Media Tips on Marketing : Digital Campaigns, Social Media & Engagement.

- Att vi är ganska ledande i Norden på just det här visste vi sen jag var den enda svenska paneldeltagarna under Trigger creative conferance i Borlänge. Fast att bli inbjudan av FMF är ett fantastiskt erkännande. Det är mycket framgångsrika företag som sitter i panelerna med bland annat Youtube, Last FM, Deezer (variant av Spotify), Coca cola och Rovi. Bland content providers ser man Atlantic records och Beggars group säger Peter.

Det huvudsakliga syftet med FMF är att samla de ledande personerna i världen av digitala, sociala medier, musik distribution, mobil och progressiva musiktjänster att dela åsikter om hur musik används  i dagens digitala tidsålder och diskutera utvecklingen inom musikteknik. FMF anordnas för 3:e året och räknas till de mer viktiga branschmötena inom området i Europa.

Innan FMF så kommer Peter att vara på Live at Heart i Örebro där han ska föreläsa för nya artister om den digitala utvecklingen och hur musikvärlden har påverkats.

www.futuremusicforum.com

www.musichelp.se

Ulrika Holmberg

info@musichelp.se

• live at heart
  • future music forum

Musichelp startades 2006 . Till en början var det ett rent serviceföretag för musikindustrin. Idag har vi även exklusiva avdelningar där vi kontrakterar artister.