​SVERIGES ”SUPERWOMAN OF POP OCH SOUL” GÖR SOLODEBUT I USA PÅ MONDO.NYC

För första gången i USA, som en del av Mondo.NYC Conference and Showcase, uppträder den svenska artisten ELINDA med sin dynamiska nya soloshow, på anrika PianosNYC, Ludlow Street, New York, torsdagen den 4:e oktober kl 20:00.

ELINDA tar sig nu över Atlanten med sin redan anmärkningsvärda karriär, efter flera år av framgång i Sverige, Europa och Asien. Hennes sound är en musikalisk explosion av positivitet och kraftpåfyllnad för inte minst kvinnor, vilket återspeglas i låtarna på hennes soloalbum, SUPERWOMAN. I denna dynamiska show framför hon låtar som bl.a. "Superwoman", "BAM" och "Dance With Me" och några nya outgivna, som ”Passion” och ”Broken”. Detta blandas med covers av ABBA och Celine Dion, som hon tidigare har blivit uppmärksammad för genom sina samarbeten.

I sitt musikskapande blandar hon pop och soul, med influenser av legendarer som allt från Celine Dion, Chaka Khan och Whitney Houston till Alicia Keys, Justin Timberlake, Bruno Mars och Ariana Grande. ELINDA har spenderat många år med att arbeta med kända sångare och producenter – även sjungit in demos åt Celine Dion. Det har slipat hennes låtskrivarfärdigheter och nu har hon äntligen skapat sitt eget skivbolag, Breaking Records, med sin man, producent Mikael Frithiof och är nu redo att släppa albumet SUPERWOMAN.

Mondo.NYC Conference, med fokus på artisteri och teknik, är enligt ELINDA, den perfekta plattformen för en oberoende europeisk artist. På Mondo.NYCs Showcase-festival framträder artister inför amerikanska och globala höjdare inom musik och tech samt för New Yorks kräsna och passionerade fans. ELINDA är glad att äntligen få presentera sig för världens musikelit med hjälp av sina inspirerande låtar baserade på hjärtlig ärlighet och dansglädje.

"Jag hoppas att jag ska öka medvetenheten om min musik och påverka världen med min berättelse", säger ELINDA. "Att ingenting är omöjligt och att resan verkligen är vinsten när människor följer sina hjärtan och gör vad som är viktigt för dem."

Mondo.NYC presents ELINDA Live at Pianos

158 Ludlow Street, New York

Thursday October 4 at 8pm

Du hittar ELINDAs musik på: www.elindamusic.com