​Tale the Rapper släpper ”Millennials”

Tale the Rapper släpper singeln ”Millennials” den 8 februari. ”Millennials” är den första singeln från hans debutalbum ”Stick 2 the Plan” som släpps den 26 april.

- Millennials handlar om inställningen många har idag att allting ska komma snabbt, enkelt och utan ansträngning. Denna inställning brukar kopplas till generation Y, också känd som Millennials, säger Tale the Rapper.

Tale The Rapper har haft en del internationell framgång sedan han fick en plats på  Live at Heart NF i Kanada och gästade på Bara Jonson & Free:s singel  ”Hello Newfoudland” som prisades i Kanada och var omskriven i Cashbox Magazine.

Han spelade på Skandinaviens största showcase-festival  Live at Heart i Örebro och med det lyckades att bli bokad till  New Skool Rules som är världens största showcase-festival för urban music och besöks av de största producenterna inom genren. New Skool Rules sker 17 till 19 maj 2019 i Rotterdam i Holland.

Bakom namnet Tale The Rapper finns Robin Svensson som startade sin karriär i förorterna till Stockholm.

Tale the Rapper sociala

Spotify