Arctic Paper och Mynewsdesk Content skapar passion för papper

Arctic Paper och Mynewsdesk Content skapar passion för papper

Pappersföretaget Arctic Paper ville öka sin närvaro digitalt och få ökad varumärkeskännedom via sina sociala kanaler. Tillsammans med Mynewsdesk Content togs sociala medie-kampanjen Paper Passion fram.

– Vi ville öka vår digitala närvaro och testa något nytt. Med denna kampanj får vi, förutom att uppmärksamma kreativa människor, även lyfta papperet som konstform och som ett material med många kvaliteter, säger Martina Rosendahl, marknadsansvarig Arctic Paper.

Paper Passion är en intervjuserie med minst 17 personer, runt om i världen, som porträtteras och får chans att prata om sitt kreativa arbete och hur stor plats papper får i deras liv. Bland annat intervjuas papperskonstnären Rob Ryan, grafiska designern Stefan Sagmeister och illustratörerna Olka Osadzinska och Mattias Adolfsson. Intervjuerna samlas på en kampanjsida som sedan sprids via Arctic Papers sociala medier; Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn och från deras nyhetsrum på Mynewsdesk.

– Kampanjen håller på fram till hösten och vi kommer att släppa en intervju varannan vecka. Även om vi ännu bara har hunnit släppa fyra intervjuer, ser vi ett ökat engagemang och en högre närvaro digitalt, säger Martina Rosendahl.

Mynewsdesk Content ansvarar för att genomföra alla intervjuer, skriva artiklarna och fotografera kreatörerna. Dessutom sköter de även hela kampanjen i de sociala kanalerna och publicerar innehållet.

– Eftersom vi fått in en hel del stora namn i branschen förväntar vi oss ett spännande resultat, vi vill komma vår målgrupp närmre och visa på bredden av pappersanvändning på ett roligt sätt. Jag är mycket positiv och ser fram emot fler resultat ju längre kampanjen kommer, säger Martina Rosendahl.

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se