Nackademin lanserar kurs i “Professionell Podcast-expert"

Nackademin lanserar kurs i “Professionell Podcast-expert"

Drömmer du om att producera och spela in din egen Podcast? Att kanske arbeta som - eller med - Amanda och Hannah eller Alex och Sigge? Då bör du spana in kursen “Professionell Podcast-expert” som riktar sig till dig som vill arbeta med samtidens radio, skapa dig ett eget varumärke för att så småningom lansera din egen krogshow eller ditt eget vin.

- Podcasts har formligen exploderat de senaste åren och är idag en naturlig del av kulturutbudet. På sikt ser vi att det kommer att få samma tyngd som till exempel en söndagseftermiddag på Dramaten. Kompetensbehovet och efterfrågan av både podcasts och kringliggande produkter som ger merförsäljning är på stadig uppgång och därför är det viktigt för oss som utbildningsföretag att tillgodose dessa tendenser på ett tidigt stadium, säger Michael Yngvesson, VD på Nackademin.

Kursen är 6 månader lång, startar 1 april 2016 och kommer att genomföras på distans. Kursen kommer bland annat att täcka in områden som:
- så skapar du ditt eget varumärke - från en i mängden till tonårsidol på 4 veckor
- att arbeta ihop med din bästa vän eller ditt syskon - så håller ni relationerna i balans
- snackigt eller babbligt - så håller du rätt tonalitet under sändning
- långa intervjuer - du lär dig mer om den nya trenden med intervjuer som är 12 timmar eller mer
- att ta ställning i dagsaktuella debatter - ibland är det viktigaste inte vad du tycker, utan att du tycker
- konceptutveckling av egen krogshow - hur hittar man den röda tråden från podcasten till ett event i Tele 2 Arena
- Vinprovning och genomgång av variabler att överväga vid skapandet och lanseringen av eget vin
- Att skriva en bok - så hittar du ett ämne trots att du kanske egentligen inte har ett

För mer information kring samtliga utbildningar, vänligen kontakta marknadschef Martina Lindgren på 0706 - 10 44 99 eller martina.lindgren@nackademin.se.

Nackademin är ett utbildningsföretag som bedriver yrkeshögskole-, företags- och gymnasieutbildningar. På yrkeshögskolan erbjuds 26 utbildningar inom områden som design, kommunikation, bygg och IT i nära samarbete med företag från branschen. Totalt har Nackademin ca 1500 studenter och ca 45 anställda fördelade på de tre verksamhetsområdena. Läs mer på www.nackademin.se.