Veckans stjärnbarnvakt - Malin från Solna

Denna vecka är Malin från Solna veckans stjärna. Hon har arbetat hos Nannynu! sedan september 2015. Idag jobbar Malin hos tre olika familjer som bor i Solna, på Kungsholmen och på Östermalm. Vi får ofta höra bra från familjerna om henne. "Bra tjej, vi är supernöjda och vår son tycker mycket om henne!". Vi på Nannynu! tycker att Malin gör ett exemplariskt jobb och vill därför lyfta fram henne som veckans stjärnbarnvakt.

Malin är 28 år och bor i Solna. Vid sidan av hennes barnvaktande studerar hon till naprapat på heltid och driver eget företag. Nedan kan du läsa intervjun med henne:

Jag har alltid gillat barn och den glädje de ger. De kommer med så roliga funderingar och tankar.

Nannynu! ger dig möjlighet att jobba utifrån vad du själv har tid med och återkopplar med jämna mellanrum.

Vad tycker barnen du passar om att göra?

De olika barnen gillar olika saker så det är utvecklande att hitta något som passar alla. Jag passar enbart killar så det blir mycket lego/duplo-byggande, leka med tågbana/klossar eller som att vara ute i lekparken (Humlegården) när det är väder för det.

Mitt bästa tips är att försöka få barnen att hitta på något att leka med som dem gillar att göra. Försöka aktivera dem så mycket som möjligt.

Nedan berättar veckans stjärnbarnvakt Malin om hur en vanlig arbetsdag kan se ut:

Oftast hämtar jag barnen på förskolan och så går vi hem för att göra något hemma och sen kommer föräldrarna hem och lagar mat till dem. Hos ena familjen ser jag till att barnet äter middagen som är framplockat. Sedan nattar jag barnet.