Nestlé – En personlig äventyrsresa

Nestlé – En personlig äventyrsresa

Det är lätt hänt att man känner sig som en uptäcksresande äventyrare när man arbetar på Nestlé. Man ger sig av för att segla på haven, upptäcka nya kontinenter, träffa nya folkslag, utforska grottor och leta efter skatter. Haven är alla möjligheter till nya affärer, kontinenterna är alla fantastiska företag som man gör affärer med, folkslagen är kunderna och konsumenterna, grottorna är ständigt nya sätt att jobba på och skatten är fantastiska sammarbeten och partnerskap man uppnår med sina kunder och konsumenterna.

Vem är jag och vad gör jag

Mitt namn är Daniel Nowak och arbetar idag som Nordic Business Developement Manager på Nestlé Professional med allt från affärsutveckling, intern och extern inspiration till brainstorming och idékläckande av nya koncept, trender och sätt att arbeta på. Detta är en fantastisk arbetsuppgift som varje dag bjuder på något nytt och stimulerar oehört mycket. Dessutom har jag rollen som Nordic eCommerce Manager med fokus på våra kunders webshoppar och digitala initiativ.

Vägen till Nestlé

Jag började min marknadsförings- och komunikationsresa vid 15 års ålder när jag valde att gå Mediaprogrammet i gymnasiet följ av studier på LBS med fokus på interaktiva medier. Mitt studieval blev även mitt största intresse och de kommande tio åren levde jag och mina närmaste vänner, med lika intressen, oss fullständigt in i design, kommunikation, reklam och filmanalys samt fotograferade i oändlighet. En underbar tid med oändliga filosofiska och visionärsfyllda diskussioner om hur vi skulle förändra sättet att marknadsföra och sälja. Enda nackdelen var att man inte kunde kolla på en bild, film, logotyp eller koncept utan att disikera och analysera allt med kirurgisk precision till det inte fanns någon njutning kvar till beskådandet.

Jag blev snabbt egen företagare och arbetade i kreativa konstellationer med utveckling och rådgivning inom sälj- och marknadsföring för många företag i olika brancher. Motorfordon, vitvaror, brunvaror, livsmedel, konfektion, ehandel, intern kommunikation och tillverkningsindustri bjöd på spännande utmaningar.

En av företagen i listan var Nestlé.

När jag en dag fick erbjudande om anställning på Nestlé var det första gången som jag inte ödmjukt tackade nej för att aldrig tänka på det mer. Tvärtom växte detta frö till att jag tackade ja för 6 år sedan och det är ett val som jag är mycket glad över.

Nestlé – En värld fylld av oändliga möjligheter

För en rastlös själ som jag var Nestlé som ett tivoli med oändligt många attraktioner som du aldrig kan åka dig trött på. Som konsult åt Nestlé hade jag en åkbiljett till en av attraktionerna åt gången för varje uppdrag men som anställd fick jag ett åkpass, välkommen in och åk allt du vill, hur många gånger du vill.

Nestlé är ett globalt företag och det känns när du arbetar här. Med global kallender, kontaktlista, projekt, kollegor, presentationer, lanseringar och globala kunder. Man känner verkligen att man ingår i det stora.

Hire to retire

Det är många som stannar på Nestlé till den dag det är dags att gå i pension. Mycket tack vare underbara kollegor och kunder men även tack vare företagets Hire to retire mentalitet och utarbetade system som arbetar för att ständigt stimulera, utveckla, utmana och stötta. Nestlé är ett av få företag kvar i världen där man oavsett nivå vid inträdet i företaget kan arbeta sig fram till sin dröm position med hjälp av coachning, utbildning, mentorskap och individuella, individanpassade utvecklingsplaner. Nestlé världen är din. Hissa segel, lätta ankare och ge dig av med fokuserad blick mot horisonten.