Coffee Professionals Festival - årets event för kaffebranschen

Coffee Professionals Festival

Svenskarna dricker miljontals kaffekoppar dagligen och allt mer dricks på jobbet och på serveringar. Konsumentens allt högre krav på smak och upplevelse gör att inte bara djupa kaffekunskaper krävs utan även att den den tekniska utvecklingen för att leverera den perfekta koppen kaffe går framåt. Den 26 september är det Coffee Professionals Festival. Årets viktigaste event för dem som arbetar med kaffe och premiär för Roastelier by Zoégas som gör att alla serveringar själva kan rosta sitt kaffe.

- Det är 8:e året vi arrangerar detta event för den professionella kaffebranchen och festivalen kommer i år innehålla inspiration, kaffeexpertis, workshops, biovisning och tävlingar med fina priser. Vi stoltserar även i år med att visa helt nya möjligheter med Roastelier by Zoégas, nu kan alla serveringar erbjuda eget färskrostat kaffe, säger Linnea Lind marknadschef, Nestlé Professional som arrangerar Coffee Professionals Festival.

Några av festivalens höjdpunkter är:

• Koppningsskola och Coffee Professionals Cupping Championship. Delta i tävlingen. Vinnaren får 10 000 kronor.
  • Presentation av världsnyheten Roastelier by Zoégas som genom förrostade bönor gör att alla serveringar dagligen kan erbjuda sina kunder färskrostat kaffe.
  • Latte Art skola med kunniga baristor samt en Latte Art Throwdown. Vackraste Latte Art vinner 10 000 kronor.
  • Prova dig fram hur olika smaker kan utvecklas med olika bryggmetoder.
  • Lär dig göra de godaste kaffedrinkarna med master barista Ola Persson.
  • Luta dig tillbaka i ”biostolen” och se Zoégas film Kahawa.

Plats:Tele2 Arena i Stockholm.

Datum:26 september 2019

Tid: 13.00 till 17:30

Vem: Alla som är kunder och samarbetspartners till Nestlé Professional är välkomna.

Arrangör: Nestlé Professional

Kostnad: Inträdet är kostnadsfritt men föranmälan krävs. Är du journalist och vill bevaka eventet eller har frågor om Roastelier kontakta: Annelie Barkelund; Corporate communication manager, Nestlé, 072 - 703 23 86

Nestlé är världens största matföretag och också det företag som investerar mest i forskning om mat (15 miljarder kronor). Företaget är branschledande i hållbarhet enligt ett flertal oberoende externa granskande institut och index. Nestlé finns i 189 länder världen över och de 328 000 medarbetarna arbetar för Nestlés mål att förbättra livskvaliteten och underlätta till ett hälsosammare liv. Nestlé erbjuder en mängd produkter och tjänster för människor och deras djur genom hela livet. Företaget har över 2000 varumärken med ikoner såsom Nescafé, Nespresso, Purina djurmat, Nestlé barnmat, Cheerios och Kit Kat samt lokala varumärken som Zoégas. Nestlés huvudkontor ligger i Vevey i Schweiz där företaget grundades för mer än 150 år sedan.