NilsonGroup öppnar We Put Feet First på Emporia

På torsdag 25/10 kl. 12 öppnar NilsonGroup en skogalleria på Emporia i Malmö. Gallerian kommer att bestå av DinSko, Ecco, Nilson Shoes och Skopunkten och gå under namnet We Put Feet First. Etableringen på Emporia är den andra We Put Feet First för NilsonGroup. I augusti i år öppnades den första We Put Feet First på Triangeln i Malmö.

We Put Feet First är en ny typ av skogalleria. NilsonGroup har samlat sina butikskedjor för att ge kunden tillgång till ett stort utbud av produkter i ett brett urval av prisnivåer och produkttyper. We Put Feet First ger en oslagbar kombination av mode, funktion och pris i en lättillgänglig och tilltalande miljö.

I gallerian kommer det att finnas terminaler där kunden kan beställa skor från NilsonGroups shop online, putfeetfirst.com, och få skorna hemskickade. Terminalerna på Emporia är ett test som eventuellt kommer att vidareutvecklas och anpassas för användare i butiksmiljö.

– Det känns spännande att kunna erbjuda kunderna att beställa sina skor direkt från vår shop online. Faller det väl ut på Emporia så kommer vi säkert se det i fler av våra butiker i framtiden, säger Anders Henricson, E-handel- och Kundklubbschef NilsonGroup.

Från premiärdagen och fram till söndag 28/10 så kommer butikerna att vara laddade med premiärpriser och andra bra erbjudanden.

Anders Henricson, E-handel- och kundklubbschef NilsonGroup
Mail: anders.henricson@nilsongroup.com

Lisa Ander, Information- & PR-ansvarig NilsonGroup

• shop online
  • shoponline
  • ecco
  • skogalleria
  • emporia
  • weputfeetfirst
  • putfeetfirst

NILSONGROUP är Skandinaviens ledande skokoncern med butikskoncepten DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns och Radical Sports samt franchisebaserade Ecco shops. Med 300 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark omsatte NILSONGROUP 3 miljarder under 2011. Genom en oslagbar kombination av varumärken under ständig utveckling, fortsätter företaget att expandera.