Nine Yards släpper boken om varumärke i höst.

NIO RESONEMANG OM VARUMÄRKEN OCH VARUMÄRKESKOMMUNIKATION

9 är en bok om varumärken och varumärkeskommunikation. Den vänder sig i första hand till dig som studerar eller arbetar med varumärken och känner att du är sugen på inspiration och bättre förståelse kring hur du och din organisation ska förhålla er till ert varumärke och hyr ni kan stärka effekten av er varumärkeskommunikation.

Att äga sitt varumärke innebär att en ledning har det högt upp på sin agenda och att alla i organisationen kan och förstår varumärkets innehåll och vad det betyder. Först då kan varumärket bli det kraftfulla kommunikationsverktyg det förtjänar att vara.

Och givetvis, det är en bok som pekar på värdet av att berätta övertygande historier och att leverera starka upplevelser som skapar bestående minnen, det man kallar Brand Experience.
I boken hittar du också berättelser hämtade från verkligheten, från Atlas Copco, Volvo Personvagnar, Scandic Hotels, Astrid Lindgrens Värld, Scania, Stylt Trampoli, Volvo Lastvagnar och Simon Sinek Inc

OM FÖRFATTAREN

Jörgen Svedberg har arbetat med strategisk och taktisk kommunikation i mer än 30 år.

Han har arbetat för en lång rad svenska industri- och tjänsteföretag och offentliga organisationer. Jörgen arbetar idag främst som rådgivare inom varumärkeskommunikation och varumärkesutveckling.