Strömmingsdagen på Hotel Skeppsholmen

Strömmingsdagen på Hotel Skeppsholmen

Hotel Skeppsholmen fortsätter att hylla de svenska mattraditionerna. Den 14 maj bjuder Hotel Skeppsholmen för femte året i rad in till det årliga firandet av strömmingsdagen. I den grönskande trädgården kommer det att dukas upp långbord där gästerna kan njuta av stekt strömming direkt från uteköket i trädgården, i trädgårdsbaren säljs det bland annat lokalbryggt öl, äppelmust och rosévin.

Dagen bjuder även på levande, skön musik och ponnyridning för barnen. För Hotel Skeppsholmen handlar denna dag om att skapa glädje och gemenskap samt smakminnen för både liten och stor att förknippa med denna lokala, fantastiska råvara som varit basföda för Sveriges östkust i många hundra år.

________________________________________________________________________________

Om Hotel Skeppsholmen

Hotel Skeppsholmen som är beläget mitt i det brusande Stockholm på Skeppsholmen har lockat gäster från när och fjärran med sin inspirerande blandning av historiska byggnader från 1699, i kombination med modern design av prisbelönta Claesson Koivisto Rune. Hotel Skeppsholmen har varit Svanenmärkt från start.