I helgen avgörs Café Opera Sailing Cup

För första gången arrangeras Café Opera Sailing Cup som är det femte och avgörande stoppet i nystartade North European Sailing League. Den 30 september och 1 oktober gör 23 olika team upp om segern i Stockholms Newport Nacka Strand.

Tävlingen är en del av North European Sailing Leauge, en cup för team som seglar båtar av typen CB 66 RACER. Cupen är nystartad för i år men det finns redan långt gångna planer för nästa års cup. Det är 23 teams som tävlar i cupen och teamen består av alltifrån amatörer till professionella seglare från Sverige, Norge, Danmark och Tyskland som alla tävlar på samma villkor. De har tävlat mot varandra under de fyra tidigare stoppen i Köpenhamn, Kiel, Marstrand, Aarhus och avslutar nu med seglingar i Stockholms hamninlopp utanför Nacka Strand.  Inför de avslutande tävlingsdagarna är det Anders Nyholm som leder cupen men allt kan hända. Följ tävlingarna från första parkett från Restaurant J:s brygga i Nacka Strand!

Café Opera Sailing Cup går av stapeln den 30 september-1 oktober
med start kl. 10.00 i Nacka Strand vid Restaurant J.

Om Café Opera & Nobiskoncernen
Café Opera är Sveriges mesta nattklubb, med oändliga möjligheter för fester, middagar och företagsevents i helt unika restauranglokaler från 1895. Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom stjärnkrogen Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom klassiska Stallmästaregården, designhotellen Hotel J, Nobis Hotel och Hotel Skeppsholmen, konferens- och mässanläggningen Nacka Strandsmässan och flera andra spännande mötesplatser.

Bilder & mer information
För mer information besök www.nesl.se, kontakta Markus Danielson, North European Sailing League, på 073-322 07 02 eller Therese Forslund Marknadsassistent Café Opera på 08-676 58 12 eller therese@operakallaren.se.