nobis + furillen = sant

Härmed bekräftas att Nobis AB (Operakällaren, Stallmästaregården Hotel Skeppsholmen, Hotel J, Nobis Hotel m.fl) och Furillen AB inleder ett affärsmässigt och kreativt samarbete från och med oktober 2011.

Nobis AB kommer från 2012 driva restaurangen och hotellet på Furillen. Johan Hellström kommer att vara en av personerna som ansvarar för de framtida koncepten och utvecklingen av hela Nobiskoncernen.

- Jag har gillat Furillen ända sedan Johan Hellström startade sina projekt på Gotland för över tio år sedan. Jag har under de senaste åren sett och följt hur Furillens nytänkande spridits över världen genom media och "storytelling". Det är så många som pratar och så få som får idéer till verklighet. Jag är så glad över att vi nu kan förena två starka och unika varumärken och tillsammans utveckla en gemensam framtid, säger Sandro Catenacci VD Nobis AB.

- När man ser hur Sandro & Stefano Catenacci skapat hotell i Stockholm, utvecklat det svenska köket och hur dom tagit sig ann de legendariska restaurangerna i Operahuset ska det bli fantastiskt att ingå i deras koncern och skapa en långsiktig utveckling för Furillen och Nobis. Att få vara med och forma framtidens hotell och matupplevelser tillsammans med Nobis AB på landsbygden och i staden blir fantastiskt, säger Johan Hellström VD Furillen AB.

- Vi har redan långt gångna planer på att vi och andra kreativa företag ska kunna verka året runt på Furillen, berättar Johan och Sandro.

- Att Gotland har fantastiska råvaror vet alla som gillar svensk mat. Nu hoppas vi att kunna förstärka de Gotländska influenserna och inslagen inom hela koncernen, tillägger Stefano Catenacci gastronomisk chef Nobis AB.