Ytterligare en apotekskedja tar in The Skin Agent “anti-skav-stick” i sitt sortiment

Skav och friktionsskador på huden (skavsår) är ett vanligt förekommande problem i många sammanhang. Det är också något som har varit svårt att skydda sig mot, och fokus har främst legat på lösningar som behandlar skadan efter att den har uppstått. The Skin Agent har tagit fasta på problemet och utvecklat en produktserie som aktivt förebygger skador på huden. Apoteken har företaget alltid sett som en naturlig marknadsplats för produkterna eftersom det är till sitt apotek man i första vänder sig för att få tips och råd kring sår, skador och irritation på huden.

“Det är därför med stor glädje vi möter beskedet att Kronans Apotek nu som andra apotekskedja i Sverige väljer att ta in The Skin Agents produkter i sitt sortiment”, säger Linda Nilsson, vd och medgrundare till The Skin Agent. Det är ett tydligt tecken på marknadens förtroende för The Skin Agent och vi ser fram emot ett nära samarbete med Kronans Apotek och deras kunder.”

Så här fungerar det

Produkten appliceras med ett smidigt stift direkt på problemområden i förebyggande syfte, såsom ljumskar, fötter, insida underarm, bröstvårtor eller mellan låren. The Skin Agent har en dubbelverkande effekt som minskar friktion och aktivt motverkar skador på huden genom konstant cellförnyelse. Den absorberas snabbt och ger huden en mjuk och len känsla. Produkterna kan även användas för att lugna röd och irriterad hud.

”Skavsår eller obehag på grund av skav är inte längre något man behöver leva med, och vi ser fram emot att öka medvetenheten om det tillsammans med Kronans Apotek, säger Anna Byström, styrelseordförande och medgrundare till The Skin Agent. Det finns många vardagsproblem man slipper med The Skin Agent, allt från skoskav till det som av många män kallas infanterield.”

Fakta

• The Skin Agent SPORT är all-round produkten som förebygger problem som uppstår från textilier, skor och utrustning. Produkten kan appliceras på hela kroppen. Underlättar vardagen för sportutövare inom en mängd olika idrotter såsom cyklister, löpare, golfare och skidåkare. Det är också lösningen på många vardagsproblem såsom klassiskt skoskav.
  • The Skin Agent MOVE är produkten som många kvinnor har letat efter länge – appliceras mellan låren för att slippa skav, rodnad och irritation under sommarmånaderna när man går i kjol, löptränar i korta shorts eller är på stranden. Kan även med fördel användas mot skav mellan tår och i intimområdet.
  • The Skin Agent BH förebygger rodnad och hudirritation på den ömtåliga huden runt bysten genom att minska påfrestningen på huden när behå (byglar, spets eller axelband) eller protes rör sig över den. Den används med fördel efter sektorresektion eller mastektomi, vid användning av bröstprotes samt på strålskadad hud och ärr där huden är extra känslig.

100 % Vegansk. Produkterna innehåller enbart ingredienser från växtriket som också i hög grad är ekologiska. Inga konstgjorda ämnen såsom parabener, SLS, mineraloljor, paraffiner eller artificiella färg- och doftämnen. Vilket är extra viktigt om man ska applicera i närheten av lymfkörtlar och slemhinnor.

Hela sortimentet från The Skin Agent finns nu tillgängligt att köpa online på kronansapotek.se.

Länk till produkterna på Kronans Apotek: https://www.kronansapotek.se/search/?text=the+skin+agent

Länk till produkterna på Apotek Hjärtat: https://www.apotekhjartat.se/soksida/?query=the+skin+agent

PRESSKONTAKT

VD Linda Nilsson 070-865 68 25, linda@theskinagent.com

Styrelseordförande Anna Byström, 070-310 56 02, anna@theskinagent.com

The Skin Agent är ett privatägt bolag som utvecklar, marknadsför och säljer produkter mot skav och friktionsskador. Produktserien lanserades 2017. Fokusområden är vardagsbekvämlighet, sport och vård.