Årets Nolia Trädgård breddas med bygg och maskin

I år breddas Nolia Trädgårds utbud ytterligare både när det gäller utställare och program.

– Vi vill få fler att upptäcka denna intressanta mässa med allt från trädgårdsmaskiner och möbler till växter och bär, säger Kristin Olsson, projektledare för Nolia Trädgård.

Kristin Olsson berättar att Nolia Trädgård är en intressant mötesplats på många sätt som har en viktig uppgift i att sprida kunskap.

– Där liknar den Nolias övriga mötesplatser. Alla våra mötesplatser är ett centrum för kunskap på ett eller annat sätt. Det är roligt att en expert som Nolia Trädgårds programledare, experten Mariana Mattsson lyfter fram mässan som ”scenen för norrländska odlare”, säger Kristin Olsson.

Hon berättar att suget efter ny kunskap verkar omättligt.

– För att möta det suget har vi ett programutbud av en omfattning, bredd och kvalitet vi aldrig haft förr. Bland annat har i år publiken möjlighet att ställa frågor till en mycket kompetent expertpanel. Mycket talar för att vi i år kan bjuda på den bästa Nolia Trädgård hittills.

Det är inte bara programmet som har en ökad bredd och utbud.

– Vi har även lyckats öka bredden bland utställarna. Förutom ett stort utbud av växter, fröer, frukter och bär har vi i år även spa-pooler, bygg, sten och maskiner, säger Kristin Olsson.

Hon anser att Nolia Trädgård utvecklats för varje år.

– Både utställare och besökare anger att vi blivit en allt viktigare mötesplats för alla med ett nyfiket, nyväckt eller välutvecklat intresse för växtodling, avslutar Kristin Olsson.

Kristin Olsson, projektledare Umeå och Sundvall

kristin.olsson@nolia.se

Nolia Trädgård arrangeras av Nolia AB och är den största trädgårdsmässan norr om Stockholm. Här samlas cirka 7000 besökare och över 70 utställare. 2017 arrangeras mässan för sjätte året i rad och hålls i år 21-23 april i Umeå på Nolia, Signalvägen 3. Nolia Trädgård är en mötesplats för alla som gillar trädgård, inredning och mat. Här får besökarna inspiration, nya kunskaper och möjlighet att handla växter och mycket annat till trädgården, altanen, balkongen eller fönsterbänken. Mässan genomförs i Umeå i april varje år.