Nolia AB nominerat till årets nyhetsrum

Nolia AB har nominerats till årets nyhetsrum 2016 av Mynewsdesk. Nolia AB:s vd, Tommy Abrahamsson ser det som ett kvitto på det strategiska marknadsarbete som Nolia AB bedrivit de senaste två åren.

– Det är jätteroligt att bli nominerad. Det visar också att vi lyckats med det långsiktiga arbetet att bli ett tydligare varumärke och stark partner inom möten och konferens, säger Tommy Abrahamsson.

Redan 2015 inleddes det strategiska arbetet med en varumärkesanalys, gjord av Brand Clinic, som visade att Nolias varumärken har starka personligheter, hög kundlojalitet och många återköp.

– Undersökningen visade att Nolia är ett master brand, som innebär att det är ett varumärke som fungerar som paraply för en rad varumärken. Det placerar oss i samma grupp som Norrmejerier, SCA, Nordea och Scan. Resultatet i varumärkesundersökningen visade att vi tänkt rätt när vi arbetat med att bli ännu tydligare i att kommunicera Nolia AB som ett masterbrand och vad det varumärket står för, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.

Han berättar att arbete som sattes igång under 2015 var tänkt att bära frukt under 2016 med syfte att även stärka varumärket Nolia AB.

– Nomineringen som årets nyhetsrum av Mynewsdesk visar att vårt strategiska arbete gett effekt och stärkt bilden av Nolia AB som stark och tydlig partner när det gäller mässor och konferenser, förklarar Tommy Abrahamsson.

Nolia AB har nominerats i kategorin Finans och tjänstesektorn tillsammans med Småföretagarnas riksförbund samt management och IT-konsultföretaget Claremont.

– Att bli nominerad tillsammans med så starka aktörer är såklart hedrande, säger Tommy Abrahamsson.

Det är åttonde gången Mynewsdesk anordnar tävlingen. I år har tre företag vardera i tolv olika kategorier nominerats. Bland övriga nominerade finns företag och organisationer som Procurator, Aller Media, SkiStar, Telia och Cirkle K Sweden.

För att bli nominerad ska en rad kriterier uppfyllas, som ett överskådligt nyhetsrum, ett tydligt socialt visitkort, användning av relaterat material, optimerad kategorisering, bra rubriker, hög publiceringsfrekvens och användning av sociala kanaler.

– Vi har publicerat över 120 pressmeddelanden under förra året och fått bra respons i olika medier, något som byggt upp en förväntan som vi självklart kommer att fullfölja under 2017, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.

Vinnarna presenteras 26 februari.

Tommy Abrahamsson, vd Nolia AB
+46 90 16 42 56, +46 70 588 27 77