Nolia Trädgård öppnade med besöksrekord

Ett stort antal besökare kom redan på förmiddagen och gjorde att årets Nolia Trädgård inleddes med ett besöksrekord. Det kom 2127 besökare, drygt 300 fler än någon tidigare öppningsdag.

– Det har varit en helt fantastisk första dag med enormt engagemang från både besökare och utställare, säger Kristin Olsson, projektledare för mässan.

Ett digert scenprogram, bredd på utbudet av utställare, att mässan går en vecka senare än ifjol och ett sug efter kunskap kan bara bidragande orsaker till att Nolia Trädgård inleddes med ett nytt besöksrekord för mässans öppningsdag. Det menar Kristin Olsson, projektledare för Nolia Trädgård.

– Det har varit fullt upp hela dagen, säger Leif Blomqvist på Blomqvists plantskola.

Han berättar att det i år varit stort intresse för allt ätbart.

– Intresset följer en av de hetaste trädgårdstrenderna, att odla sin egen, ekologiska mat, säger Kristin Olsson som är nöjd med första dagen.

– Allt har varit precis som en projektledare kan hoppas av en mässas öppningsdag: många och nöjda besökare, vissa utställare som sålt för dubbelt så mycket som förra året samt ett intressant scenprogram som varit uppskattat, säger Kristin Olsson.

En sak hon är särkskilt nöjd med är att så många barnfamiljer besökt mässan.

– Det är jätteroligt, inte bara för oss utan för alla trädgårdsintresserade, att vi når ut ännu mer till den gruppen, säger Kristin Olsson.

Kristin Olsson, projektledare Umeå
kristin.olsson@nolia.se

Plats: Nolia AB, Signalvägen 3, Umeå

Öppettider:
Fredag 21/4, kl 10-17
Lördag 22/4, kl 10-17
Söndag 23/4, kl 10-16

Nolia Trädgård arrangeras av Nolia AB och är den största trädgårdsmässan norr om Stockholm. Här samlas cirka 7000 besökare och över 70 utställare. 2017 arrangeras mässan för sjätte året i rad och hålls i år 21-23 april i Umeå på Nolia, Signalvägen 3. Nolia Trädgård är en mötesplats för alla som gillar trädgård, inredning och mat. Här får besökarna inspiration, nya kunskaper och möjlighet att handla växter och mycket annat till trädgården, altanen, balkongen eller fönsterbänken. Mässan genomförs i Umeå i april varje år.