Ny VD för Norconsult Fältgeoteknik AB

Pressmeddelande   •   Apr 05, 2019 14:43 CEST

Markus Mangsten tillträder som ny VD för Norconsult Fältgeoteknik AB. Han kommer närmast från rollen som affärsområdeschef, och har arbetat på företaget sedan 2003.

- Det jag ser framemot i min nya roll är möjligheten till att utveckla vår verksamhet vidare tillsammans med medarbetarna för att kunna bidra till Norconsults mål, säger Markus. Fältbolaget har historiskt sett haft en bra utveckling och den vill vi förbättra vidare genom att leverera kvalitet till våra kunder, fortsätter han.

De främsta planerna inom en 3-årsperiod är att öka samarbetet och kreativiteten för att öka lönsamheten. Fältgeoteknik har en gedigen kompetens inom markundersökningar, en styrka som Markus vill utveckla för att matcha framtidens krav och behov. Han ser stora möjligheter att bredda utbudet gentemot kunderna inom borrning för exempelvis kärnborrning och entreprenadborrning.