Avtalar om boendekontrakt med Migrationsverket i Helsingborg och Östersund

-  Vi ser det som en självklarhet att hjälpa till i det viktiga arbetet som Migrationsverket gör. Situationen runt om vi världen har förvärrats på senare tid och efter förfrågningar från Migrationsverket har vi nu enats om en samarbetsform som passar båda parter, säger Tom Sibirzeff från Nordic Camping & Resort.

Migrationsverket kommer att ansvara för den administration som är knuten till boendet och de asylsökande. Migrationsverket kommer att ha egen personal på plats för att ge asylsökande information och stöd i praktiska frågor. Inflyttning beräknas sker under de kommande dagarna.

Detta avtal har tecknats på Frösö Camping & Stugby i Östersund samt Råå Vallar Camping i Helsingborg. Beroende på beläggningen kommer det totala ordervärdet uppgå till mellan 3 och 6 mkr kronor. Avtalen sträcker sig till maj respektive april 2013.

För ytterligare information kontakta:

Tom Sibirzeff, VD Nordic Camping & Resort

+46 70 899 03 03