​DAF XF tilldelades utmärkelsen ''Fleet Truck of the Year 2019''

Pressmeddelande   •   Jul 11, 2019 14:43 CEST

Robin Easton, VD för DAF Trucks UK, på Fleet Truck of the Year prisutdelningen tillsammans med Claudia Winkleman, värd för MT Awards.

Den populära DAF XF-serien har blivit vald till ''Fleet Truck of the Year 2019'' vid de prestigefyllda MT Awards i Storbritannien. Detta erkännande är ett raden av ett stort antal toppriser för lastbilsmodellen som är marknadsledande i ett antal Europeiska länder.

Panelen av domare vid 2019 MT Awards - i samband med den ledande handelspublikationen Motor Transport - prisade DAF XF på sina gynnsamma driftskostnader, utmärkt hyttutrymme och brett eftermarknadsstöd från nätverket. Dessutom valdes DAF: s toppmodell till ''Fleet Truck of the Year 2019'' på grund av bra valuta för pengarna och starka restvärden, viktiga faktorer för köpare av lastbilar.

Richard Zink, direktör Marketing & Sales och styrelseledamot i DAF Trucks, sa: "Det här är ännu ett pris för vårt XF-sortiment och det är förmodligen det mest berömda efter att ha fått ett oöverträffat antal utmärkelser på marknader över hela Europa, efter vi introducerade vår nya premiumlastbil - med minst 7% bättre bränsleeffektivitet. MT-priserna är särskilt värdefulla eftersom juryn består av framstående personer från hela transportsektorn."

2019-erkännandet av XF-serien representerar DAF:s 18:e Fleet Truck of the Year-pris sedan de första Motor Transport Awards introducerades 1986.

DAF Trucks N.V. – ett dotterbolag inom amerikanska PACCAR Inc., en av världens största tillverkare av tunga lastbilar – är en ledande tillverkare av lätta, medeltunga och tunga lastbilar. DAF tillverkar ett komplett sortiment av lastbilsenheter och lastbilar, för att kunna erbjuda rätt fordon för varje transporttillämpning. DAF är också en ledande leverantör av tjänster: MultiSupport reparations- och underhållsavtal, finansiella tjänster från PACCAR Financial och en förstklassig reservdelsservice genom PACCAR Parts. Dessutom utvecklar och tillverkar DAF komponenter som axlar och motorer för bussar och karosstillverkare över hela världen. DAF Trucks N.V. har produktionsanläggningar i Eindhoven i Nederländerna, Westerlo i Belgien, Leyland i Storbritannien och Ponta Grossa i Brasilien och över 1 100 återförsäljare och serviceställen inom och utanför Europa.

Om du inte längre vill ha pressmeddelanden från DAF Trucks N.V., rapportera det här till Nicolina Ruff, Nicolina.Ruff@nordictruckcenter.com

DAF vinner Fleet Truck of the Year Award för XF-serien.

DAF vinner Fleet Truck of the Year Award för XF-serien.

DAF Trucks N.V. är ett dotterbolag inom amerikanska PACCAR Inc., en av världens största tillverkare av tunga lastbilar. DAF tillverkar ett komplett sortiment av dragbilar och lastbilar, för att kunna erbjuda rätt fordon för varje transporttillämpning.

Nordic Truckcenter är generalagent för DAF lastbilar och har kontor, säljkår samt ett nätverk av servicepartners i Sverige, Norge och Finland. NTC - Just trucks

Kommentarer (0)

Kommentera