DAF LF vinner “Truck of the Year 2019” i Storbritannien

För tredje året i rad har DAF LF-serien utsetts till Truck of the Year vid årliga Commercial Fleet Awards i Storbritannien. Dessutom tilldelades ” Manufacturer of the Year 2019” till DAF Trucks. DAF grep därmed de två viktigaste lastbilsrelaterade priserna vid 2019 års prisutdelning. Priserna delades ut som ett resultat av en omröstning bland tidningen Commercial Fleets läsare som inkluderar yrkesverksamma från hela Storbritanniens transportsektor.

Detta är tredje året i rad som DAF LF vinner ”Truck of the Year” då de även kammande hem priset under 2018 och 2017. Under 2016 vann DAF LF i kategorin ”Urban Delivery Truck”. DAF LF är högt respekterad för sin mångsidighet, tillförlitlighet, eftermarknadsstöd och är omtyckt både bland åkare och chaufförer.

"Ett hat-trick av utmärkelser för LF är oerhört glädjande, och bevisar livslängden för denna mycket mångsidiga lastbil" sade Richard Zink, Director Marketing & Sales och styrelseledamot i DAF Trucks. ”Det faktum att denna utmärkelsen är resultatet av feedback från ägare och chaufförer är mycket viktigt. Det finns ingen bättre att bedöma våra produkter och tjänster än de som är beroende av dem varje dag. Åkare kräver höga produktivitetsnivåer, tillförlitlighet och maximal drifttid, och naturligtvis måste vårt fantastiska DAF-återförsäljarnätverk ta åt sig äran för att leverera oöverträffade nivåer av eftermarknadsstöd.