Nordic APIs flyttar in på Globen!

Nu är det beslutat att Nordic APIs Platform Summit år 2016 kommer att hållas på Quality Hotel Globe, i Stockholm. Valet av anläggning beror främst på ett förväntat högt antal deltagare, och på att lokalerna är tänkta att inspirera besökarna.

– Det är viktigt för oss att eventet engagerar och levererar på den nivån vi önskar för våra besökare, och det möjliggör Globen. Att också kunna erbjuda boende i samma anläggning är ett stort plus, säger Simon Andersson, COO på Nordic APIs.

Under en halvdag med Workshops den 24:e oktober, och huvudeventet den 25-26:e, flyttar Nordic APIs in på Quality Hotel Globe. Talarlistan inför Nordic APIs 2016 års Platform Summit uppdateras löpande, och alla talarplatser är nu uppbokade. Några av nytillskotten kommer bland annat ifrån Bosch, Volvo, Badoo, och 46elks.

– Styrkan i att ha så många som 50 olika presentationer ligger i att varje besökare själv kan skräddarsy sitt schema och sin egen upplevelse så det matchar deras intressen, förklarar Simon.

I och med att det kommer finnas två parallella tracks, ett business orienterat och ett med fokus på tech, är eventet passande både för beslutsfattare och utvecklare.

– Jag hoppas och tror att eventet kommer vara väldigt inspirerande, och att besökarna tar med sig nya kunskaper så de kan utvecklas och skapa bättre API lösningar i framtiden.

För att läsa mer om eventet, sessionerna och talarna, besök Nordic APIs eventsida.
Early Bird försäljningen stänger idag, 31/8-2016.

För mer information, kontakta:

Elisabet Norrgård, Marketing and Communication Coordinator, Nordic APIs AB
elisabet@nordicapis.com, 08-410 737 73.