Innovatörernas IDOL kommer till stan

Gå inte miste om chansen att vinna ett pris motsvarande 100 000 kronor på din idé, och samtidigt vara med på en av Europas största marknadsplatser för hållbara innovationer när Globe Forum kommer till Helsingborg.

Tillsammans med Helsingborg Business Region arrangerar Globe Forum detta tour stop för att
hitta lokala eller regionala innovatörer och utveckla en ännu bättre plattform för hållbara innovationer i Sverige. De hoppas att mötet kommer att skapa flera affärsmöjligheter och affärsutvecklande dialoger för våra lokala och regionala innovatörer. Globe Forum besöker 6 städer under 2011 och vid varje Tour stop arrangerar vi en lokal innovationstävling där 8-10 utvalda innovatörer inför alla deltagare presenterar sin idé eller innovation på 60 sekunder. Två vinnare kommer att väljas och de är direktkvalificerade till ”the grand final” på Global Forum World Conference den 11 maj i Stockholm. Där kommer vinnarna att tävla om Globe Forums ”facilitator program” med ett värde på 100 000 kronor.

Plats: Procivitas lokaler, Södra Storgatan 11-13, Helsingborg
Tid: Den 3 mars 2011, från kl 08.00-16.00
Deltagande: Kostnadsfritt

För mera information, program och anmälan:

Inbjudan

www.globeforum.com/tour eller