Lucia Choklad - återkommande glöggfavorit på Systembolaget

Den omtyckta och efterfrågade glöggen Lucia Choklad finns även i år på Systembolagets hyllor. Lucia Choklad är en elegant och en återkommande favorit bland julens glögg. Lucia Choklad har en klassisk smak av glöggkryddor med diskret ton av choklad från rostade kakaobönor.

Lucia Choklad är en elegant starkvinsglögg gjord på italienska viner från producenten Giulio Cocchi. Glöggen har klassisk smak av glöggkryddor som kanel, kryddnejlika, kardemumma, muskot, ingefära och pomerans tillsammans med finstämd smak av choklad från rostade kakaobönor.

"Tack vare att Lucia Choklad efterfrågas av konsumenter får glöggen plats på Systembolagets hyllor även i år. Till en början på ett hundratal Systembolag men det blir fler och fler. Det är alltid roligt att se alla fina utmärkelser och recensioner som Lucia Choklad får." Berättar Lisa Lind för Oenoforos.

Lucia Choklad

85 kr från 1 dec • Nr: 76504 • Lokalt efterfrågat sortiment
    Alkohol:15 % • Ursprung: Piemonte, Italien • Producent: Giulio Cocchi • Volym: 500 ml

• Här syns i vilka Systembolagsbutiker Lucia Choklad finns. Beställ annars några dagar i förväg till din Systembolagsbutik.

Inspiration

Glögg och julbak i världsklass - världsmästarens recept med Lucia Choklad

Nu är det dags att kavla upp ärmarna och sätta på förklädet. Här ska det bakas, knådas och rullas inför julens alla helger. Världsmästaren i bakning, Håkan Johansson på Bageri Brillo, delar med sig av omåttligt goda recept på pepparkakor, saffransbullar och saffransskorpor. Lucia Glögg Choklad används både i pepparkaksdegen, i glasyren och som stämningshöjare i vackra glöggmuggar.

Cajsa Wargs rödbetssallad & kockens kryddiga julskinka

Ibland ska man ha tur. Vi har fått möjlighet att dela med oss av receptet på Cajsa Wargs fantastiska, och hemliga, rödbetssallad som serverades under en matworkshop där matskribenter skapade glöggtilltugg till Lucia Chokladglögg. Här finns även recept på en långkokt kryddstark julskinka.

Lucias ljuvliga chokladtryfflar

Smältande goda chokladpraliner som du enkelt rullar själv. Passar både till julens mysiga stunder och som present. Recepten är skapade av Chokladfabriken samt matkreatör Lena Söderström. Chokladpralinerna matchar Lucia Choklads eleganta mörka chokladtoner, mörka frukt och rika glöggsmak.

Ljuvliga och juliga tilltugg med Lucia Chokladglögg

Recept på juliga tilltugg skapade av matskribenter. Recepten innehåller både söta, salta och krispiga tilltugg gjorda av de allra finaste råvarorna som matchar Lucia Choklads mörka chokladtoner och rika glöggsmak. Välkommen in i en god värld! Missa inte kolan och kolasåsen allra sist…