Övik Energi Årets Miljöföretag i Örnsköldsvik

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2014 14:48 CET

Vid Företagarkvällen i Fjällräven Center den 13 februari utsågs Övik Energi Årets Miljöföretag i Örnsköldsvik. Bakom priset står Örnsköldsviks kommun och 7an Mediapartner.

– Det känns helt fantastiskt att vi har blivit utsedda till Årets Miljöföretag i Örnsköldsvik. Det betyder mycket för företaget och för våra medarbetare att få denna bekräftelse på att det vi gör har betydelse för Örnsköldsvik. Våra kunder har också en del i det här priset eftersom de väljer våra miljöanpassade produkter, säger Kristina Säfsten, vd Övik Energi AB.

I sin motivering till utnämningen skriver juryn: ”Övik Energi erbjuder energilösningar som varken belastar närmiljön eller klimatet. Företaget producerar på ett hållbart sätt el, fjärrvärme, fjärrkyla och processånga baserat på förnybara råvaror och restprodukter.”

Kristina Säfsten, vd Övik Energi AB, tfn 070-263 00 30

Verksamheten inom Övik Energi AB består av produktion, försäljning och distribution av fjärrvärme, fjärrkyla och processånga, produktion, inköp och försäljning av el samt bredbandsverksamhet. Övik Energi AB har tre affärsområden: elhandel och bredband, värme, ånga och kyla samt elnät.

Kommentarer (0)

Kommentera