Övik Energi nominerat till Årets Miljöföretag i Örnsköldsvik

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2013 08:20 CET

Övik Energi är ett av tre företag som nominerats till Årets Miljöföretag i Örnsköldsvik. Priset delas ut vid Företagarkvällen den 13 februari i Fjällräven Center.

– Vi är mycket glada över att bli uppmärksammade för det miljöarbete vi gör. Detta är möjligt tack vare våra kunder som väljer våra miljöanpassade produkter. Att arbeta med miljöfrågor är en självklarhet för oss och att vi har blivit nominerade är ett bevis på att vi det vi gör har betydelse för Örnsköldsvik, säger Kristina Säfsten, vd Övik Energi AB.

Företagarkvällen 2014 arrangeras av Företagarna, Handelskammaren, Örnsköldsviks Industrigrupp och Örnsköldsviks kommun.

Kristina Säfsten, vd Övik Energi AB, tfn 070-263 00 30

Verksamheten inom Övik Energi AB består av produktion, försäljning och distribution av fjärrvärme, fjärrkyla och processånga, produktion, inköp och försäljning av el samt bredbandsverksamhet. Övik Energi AB har tre affärsområden: elhandel och bredband, värme, ånga och kyla samt elnät.

Kommentarer (0)