Optimizer Invest lanserar Skilling – ska revolutionera trading online

Den nya valuta- och CFD-plattformen är Optimizer Invests största startup-satsning någonsin.

Skilling är en helt ny typ av mjukvara och tjänst som ska göra det enklare för alla som vill handla med valuta, kryptovaluta, index, aktier och råvaror. VD för bolaget är Anders Berglund, tidigare VD för Google Sverige.

Tjänsten riktar sig främst till användare som har förkunskaper om handel med finansiella instrument, men öppnar också upp för de som är intresserade av att lära sig mer.

Skilling hanterar handel med såväl valutor som CFDs (Contracts for Difference). Fördelen med CFDs är att de kan handlas snabbt och är mycket tillgängliga. Dessutom går det att skapa vinster även när priset på en aktie, valuta eller råvara faller.

Petter Moldenius, VD Optimizer Invest, kommenterar:

”Idén bakom Skilling går ut på att förenkla och förbättra en handelsnisch som vi själva tyckte var för komplicerad. Efter en längre tids analys- och uppbyggnadsfas är tiden nu inne för att lansera vår tekniska plattform. Det är vår största startup-satsning någonsin, och vår förhoppning är att den får betydligt fler att upptäcka möjligheterna med trading.”

Anders Berglund, VD för Skilling, kommenterar:

"Vår uppgift är att göra handel enkel och tillgänglig, och allt vi hittills har byggt har riktats mot det målet. Vi vill öka tillgängligheten till världens finansmarknader genom att kombinera vår användarvänliga handelsplattform med utbildningsmaterial som gör det möjligt för användare att ständigt förbättra sin kunskap och utvecklas som en näringsidkare. Enkelt uttryckt, vi vill göra handel enkel.”

Skilling-koncernen drivs av en organisation på cirka 35 personer som är baserade på Malta, Cypern och i Spanien. I första fasen lanseras Skillings plattform i Sverige, Norge, Tyskland och Storbritannien. Längre fram är planen att introducera plattformen i resten av Europa, och så småningom även globalt.

Petter Moldenius, VD, Optimizer Invest Ltd

E-mail: petter@optimizerinvest.com

Mobil: +356 99352694

Anders Berglund, VD, Skilling