Är LingonGrova hemligheten bakom Sarah Sjöströms framgångar?

Pågen och LingonGrova har ingått i ett samarbetsavtal med världens bästa kvinnliga simmerska, Sarah Sjöström. Med samarbetet vill man visa att bröd är bra för en aktiv livsstil, ger energi och är en bra start på dagen, vilket Sarah är snabb på att instämma i, då LingonGrova alltid utgjort en stor del av hennes kost och aktiva liv.

Sarah blev bland annat utnämnd till årets kvinnliga idrottare i Sverige 2018 och av världens olympiska kommittéer till Europas bästa kvinnliga idrottare, alla kategorier, 2017. Förutom sina otaliga internationella medaljer är hon också dubbel mottagare av Svenska Dagbladets Bragdguld (2015, 2017), Victoriastipendiet (2015) och under 2018 vann hon som första svensk fyra individuella guldmedaljer på EM.

LingonGrova är den perfekta frukosten, men även mellanmålet, konstaterar Sarah Sjöström. Favoritpålägget på LingonGrova är ost och skinka, men ibland byter jag ut smöret mot avokado, och pålägget mot ägg ifall jag behöver extra energi inför ett träningspass, fortsätter Sarah.

Pågen ser Sarah som en bra samarbetspartner då hon är folklig, precis som LingonGrova, och en förebild för familjer och unga. Därtill har Sarah under hela sin uppväxt ätit 5-6 skivor LingonGrova om dagen.

Vi tycker att det är en perfekt matchning – Sveriges mest populära idrottare* och Sveriges mest populära bröd**. Precis som Sarah illustrerat under åren med sin framgång och kost ger LingonGrova bra energi och är ett bra sätt att börja sin dag, säger Monica Bergen, marknadschef på Pågen.

LingonGrova konsumeras som allra mest vid frukosttillfället – Sarahs favoritmål som hon aldrig hoppar över. Oftast äter hon till och med frukost två gånger varje dag. Sarahs favorit-frukosttillfälle är söndagsmorgnarna, som är hennes enda lediga dag. Även då äter hon två frukostar, gärna med obegränsat med LingonGrova och kaffe i soffan framför TV:n, i kontrast till hennes annars så aktiva och intensiva dagar.

Samarbetet kommer yttra sig i ett flertal marknadsaktiviteter i olika kanaler där konsumenterna kommer bli varse om vad hemligheten bakom Sarahs framgångar verkligen är.

LingonGrova finns i två varianter – en Original och en LingonGrova Special med nyckelhålsmärkning. Bröden är Från Sverige-märkta.

Anna Säfström, Informationschef

anna.safstrom@pagen.se

Pågen är Sveriges ledande bageri. Vi är ett familjeföretag vars bagartradition började redan 1878. Varje dag förser vi brödälskare över hela Europa med Pågen® bröd, Gifflar™ och KRISPROLLS® skorpor. Vi omsätter 3 miljarder SEK och har 1500 medarbetare som bakar med kärlek. Läs mer på www.pagen.se