Pågen lanserar ny variant av Sveriges mest sålda bröd - LingonGrova Guld med surdeg, lingon och blåbär

Till höstens långfrukostar lanserar Pågen nu ytterligare en medlem i den populära LingonGrova-familjen. LingonGrova Guld är bakad på Pågens egen surdeg, mustig smak av bär som blåbär, lingon och vinbär samt kärnor, korn och fröer som ger det älskade brödet ännu mer karaktär.

LingonGrova har bakats med kärlek i över tio år och har snabbt blivit svenskarnas frukostfavorit. I Sverige finns en gammal tradition av att blanda kryddor och bär i bröd för extra smak och att vi svenskar tycker om smakrika bröd är LingonGrova ett bevis på.

Nu kommer LingonGrova i en ny variant med ännu mer bär – LingonGrova Guld.

-  Vi vet att svenska folket älskar sin LingonGrova, särskilt till frukost, men också att man gärna testar nya smaker och varianter. I vårt nya goda bröd har vi lagt till en touch av blåbär och dessutom solroskärnor och linfrön som ger extra tuggmotstånd. Nya LingonGrova Guld ger dig en ännu smakrikare start på dagen och sätter helt enkelt guldkant på vardagsfrukosten, säger Anna Håkansson, Nordic Brand Manager på Pågen.

Precis som övriga medlemmar i LingonGrova-familjen är det svenska lingon och Pågens egen surdeg som ger den mustiga smaken. Receptet är sedan toppat med syrligt friska vinbär, blåbär, samt fylliga solroskärnor, korn och linfrön som både mättar och ger mer tuggmotstånd. Nya LingonGrova Guld kommer dessutom i en mindre förpackning som även passar mindre hushåll och den som inte vill slänga bröd i onödan.

Förutom originalet LingonGrova ingår LingonGrova Special, ett nyckelhålsmärkt bröd med mer lingon och mindre socker, samt portionsbrödet LingonGrova Favoriter, som med sina praktiska två halvor är perfekt när man är på språng, i LingonGrova-familjen.

LingonGrova Guld finns i butik från vecka 42. Rekommenderat pris är 20:90 kr.

Högupplösta bilder finns här: http://www.mynewsdesk.com/se/pagen_ab/images/lingongrova-guld-346713

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Boel Lagerwall, kommunikationschef, 040 32 39 90, boel.lagerwall@pagen.se

Pågen AB är Sveriges ledande bageri. Vi är ett familjeföretag vars bagartradition började redan 1878. Varje dag förser vi brödälskare över hela Europa med Pågen® bröd, Gifflar™ och KRISPROLLS® skorpor. Vi omsätter 2,7 miljarder SEK och har 1400 medarbetare som bakar med kärlek. Läs mer på www.pagen.se