Papyrus Supplies mot högre höjder

I våras fick Papyrus Supplies nytt namn för att förtydliga sin roll som leverantör av förbrukningsvaror. Företagets senaste satsning är ett steg i samma riktning. Ambitionen är att, bokstavligt talat, lyfta varumärket till högre höjder. En varmluftballong i form av en flygande handske kommer att göra jobbet.

- Papyrus Supplies jobbar med förbrukningsvaror och handsken är en symbol för den verksamheten. Jag hoppas att den ska väcka uppmärksamhet när den flyger över Skandinavien i sommar, säger Anna Lilja, marknadschef på Papyrus Supplies.

Varmluftballongen är av modellen Cameron Z-140 och specialtillverkad i England. Ballongen rymmer fyra gäster plus pilot och tanken är att Papyrus-handsken ska flyga över stora evenemang i både Sverige och Europa.

Fakta Papyrus Supplies Hygienic Glove Balloon
Modell: Cameron Z-140
Volym: 3.965 kubikmeter (aktiv volym)
Vikt: ca 600kg
Last: Pilot + 4 gäster, ca 450kg
Utrustning: flygradio, transponder, GPS, variometer, altimeter, laptop med windmaster, kartor, kompass, telefon, jaktradio, kikare, termometer och flytvästar
Pilot: Per Lesser, Sweden

Papyrus Supplies mål är att få vardagen att fungera för mer än 18 000 kunder i Sverige, Norge och Danmark. Papyrus Supplies slogan är ”We love Mondays” vilken uttrycker en strävan att vara Skandinaviens bästa leverantör av vardagsprodukter. Från centrallagret i Mölndal levererar man varor dit kunderna behöver dem och när de behöver dem, vilket innebär att kunderna sparar tid och pengar på såväl inköp som lagerhållning. Affärskonceptet inkluderar en mängd olika serviceerbjudanden såsom inköpsstatistik, leveransplaner och e-handel; både på webben och via mobilen.

För mer information:
Anna Lilja, Marketing & Supply Manager

Telefon +46 703 19 74 09
E-post: anna.lilja@papyrus.com

• luftballong
  • handske

Papyrus Supplies är Skandinaviens marknadsledande grossist av förbrukningsvaror. Med ett brett sortiment, pålitliga leveranser, stort miljöengagemang och välutvecklad e-handel underlättar Papyrus Supplies vardagen för företag och organisationer inom både privat och offentlig sektor. Papyrus i Skandinavien har 470 anställda och en omsättning på 270 miljoner EURO. Huvudkontoret ligger i Mölndal.