Papyrus Supplies siktar på Europa

Papyrus Supplies ska inte bara vara Nordens största grossist för förbrukningsvaror. Med ny Senior Vice President för affärsområdet hägrar även Europa. Kjell-Ove Jonsson, med rötterna i förpackningsindustrin, har ett ännu starkare Papyrus Supplies i sikte.

Kjell-Ove Jonsson tillträdde som Senior Vice President för affärsområdet Papyrus Supplies i slutet av 2011 och direkt stärkte företaget sin ställning i Norge genom uppköpet av Arto Emballasje.

– Men målet är inte enbart att vara störst i Norden som leverantör av förbrukningsvaror i business-to-business-sfären. Vi ska växa i Europa också, så att vi kan följa med våra kunder och lösa deras vardag var de än finns, säger Kjell-Ove Jonsson, Senior Vice President för affärsområdet Papyrus Supplies.

– Det finns inte så många andra aktörer som har samma möjlighet som vi att växa i Europa. Vi har både finansiella muskler och en befintlig struktur i och med att Papyrus grafiska gren redan finns där.

Närmast kommer Kjell-Ove Jonsson från ett uppdrag som VD på Astra Tech Nordics. Hans rötter finns dock inom förpackningsindustrin där han genom åren har innehaft nyckelpositioner på en rad företag. Bland annat på Stora Enso och då med andra ord som en leverantör till Papyrus Supplies.

– På Papyrus Supplies ser jag en del av mitt uppdrag som att stärka upp strukturen ännu mer. Speciellt när det gäller sälj och inköp. Att se över helheten och vår förmåga att möta alla behov hos våra kundsegment, säger Kjell-Ove Jonsson.

För mer information:
Kjell Ove Jonsson
Senior Vice President för affärsområdet Papyrus Supplies
Telefon: +46 105172944
E-post: kjell-ove.jonsson@papyrus.com

• expansion
  • arto emballasje

Om Papyrus Supplies:
Papyrus Supplies är Skandinaviens marknadsledande grossist av förbrukningsvaror. Med ett brett sortiment, pålitliga leveranser, stort miljöengagemang och välutvecklad e-handel underlättar Papyrus Supplies vardagen för företag och organisationer inom både privat och offentlig sektor.
Papyrus Supplies är en del av Papyrus. Papyrus, med en nettoomsättning på 1 897 MEUR år 2010, är en av Europas ledande grossister inom papper och förbrukningsvaror. I Skandinavien har bolaget 470 anställda och omsätter 270 MEUR. Huvudkontoret ligger i Mölndal.