Papyrus utvecklar verksamheten och lanserar Papyrus Supplies

Med start den 14 mars samlas Papyrus förbrukningsvaror under nytt namn – Papyrus Supplies. Syftet med namnändringen är att tydliggöra den del av verksamheten som är helhetsleverantör av förbrukningsvaror i Skandinavien samt att markera satsningen framåt.

Papyrus har två affärsområden, papper till grafiska industrin och förbrukningsvaror. Fram till nu har de olika områdena verkat under ett och samma namn, men nu får förbrukningsvaror ett eget namn, Papyrus Supplies. Pappersdelen behåller namnet Papyrus.

- Intresset att bli försörjd av förbrukningsvaror på ett effektivt sätt är växande. Genom att ge Förbrukningsvaror en tydligare identitet, vill vi som Skandinaviens ledande grossist öka kännedomen om vårt erbjudande för att ytterligare utveckla våra affärer inom detta framgångsrika affärsområde, säger Peter Sandberg, President and CEO på Papyrus.

Som ett led i satsningen utvecklar Papyrus Supplies ett eget produktsortiment inom bland annat catering, påsar, säckar och städutrustning.

- Papyrus har tidigare jobbat med egna produkter men nu tar vi ytterligare ett kliv. Vi utvecklar produkter inom fler områden och sätter Papyrus Supplies logotyp på förpackningarna, säger Leif Hammarberg, Sales Director för Papyrus Supplies.

Skandinaviens bästa leverantör av en fungerande vardag
Papyrus Supplies mål är att få vardagen att fungera för mer än 18 000 kunder i Sverige, Norge och Danmark. Från centrallagret i Mölndal levererar man varor dit kunderna behöver dem och när de behöver dem, vilket innebär att kunderna sparar tid och pengar på såväl inköp som lagerhållning. Affärskonceptet inkluderar en mängd olika serviceerbjudanden såsom inköpsstatistik, leveransplaner och e-handel; senaste tillskottet är att webshopen är anpassad till mobilen.

- Papyrus Supplies nya slogan är ”We love Mondays”, vilken uttrycker vår strävan att vara Skandinaviens bästa leverantör av vardagsprodukter och därmed ge våra kunder möjlighet att fokusera på sin kärnverksamhet, säger Leif Hammarberg, Sales Director för Papyrus Supplies.

För att möta kundernas behov satsar Papyrus på kontinuerlig utbildning av personal, till exempel på packprocessen för tillverkningsindustrin och nu senast med städbranschens eget kvalitetscertifikat inom lokalvård, PRYL.

För mer information:
Leif Hammarberg,
Sales Director Papyrus Supplies
Telefon +46 705 874474
E-post leif.hammarberg@papyrus.com

Anna Lilja, Marketing & Supply Manager
Telefon +46 703 19 74 09
E-post: anna.lilja@papyrus.com

• eget produktsortiment
  • supplies
  • papper

Papyrus Supplies är Skandinaviens marknadsledande grossist av förbrukningsvaror. Med ett brett sortiment, pålitliga leveranser, stort miljöengagemang och välutvecklad e-handel underlättar Papyrus Supplies vardagen för företag och organisationer inom både privat och offentlig sektor. Papyrus i Skandinavien har 470 anställda och en omsättning på 270 miljoner EURO. Huvvudkontoret ligger i Mölndal.