Radiosportens pris 2012 går till Jeffrey Ige

Jeffrey Ige tilldelas Radiosportens pris till årets stjärnskoll bland idrottare med funktionsnedsättning för sin prestation i London Paralympics.

– Vad roligt, så skoj, verkligen jättekul! Jag tänkte att idrottsgalan skulle vara höjdpunkten för mig, men jag blev helt chockad när jag fick veta att jag fick veta detta, säger Jeffrey Ige.

Motiveringen lyder:

”För insatserna vid Paralympics i London där han presterade som bäst när det gällde som mest. Han höll nerverna under kontroll inför 80 000 åskådare och bärgade en svensk silvermedalj i kulstötning. En entusiastisk, positiv och framåt idrottare både som kamrat och i sin sport.”

– Det är verkligen så himla roligt. Allt kämpande allt slit. Det är sånt här som får det att lyfta och det ger extra kraft åt mig att kämpa vidare och satsa än mer, säger Jeffrey Ige.

Priset består av en minnessköld och ett träningsbidrag på 10.000kr

Förutsättningarna för att tilldelas Radiosportens pris är:

”Radiosportens pris till årets stjärnskott bland idrottare med funktionsnedsättning tilldelas den idrottare, eller lag, som under året tagit ett stort steg framåt i sitt idrottande och visat en positiv attityd och vilja att förbättra sig”

Tidigare vinnare:

2010 Zebastian Modin, skidor