Paxymers VD invald i SPIFs styrelsen

Amit Paul VD Paxymer - invald i SPIF's styrelse. SPIF är den svenska plastindustrins branschorganisation.

Organisationens ambition är att bredda sitt perspektiv och söker därför en annan profil på styrelsemedlem jämfört med den annars formsprutningsfokuserade industrin.
"Jag är glad att få möjligheten att lära från några av de mest erfarna personerna inom den svenska plastindustrin." Säger Amit Paul "Jag är övertygad om att plastindustrin kommer att spela en avgörande roll i bygget av en hållbar framtid och hur vi hanterar de resurs- och energiutmaningar vi står inför idag.  Jag ser fram emot att engagera mig i de frågorna i SPIF"

SPIF är den största organisationen under SINFs paraply med 150 producerande företag. Ordföranden i styrelsen är Peter Wall och verkställande direktören är Frantzeska Papadopoulou. Syftet med organisationen är att främja och stödja viktiga frågor för plastindustrin i Sverige.

/Amit Paul,
MD Paxymer

Paxymer MD elected into SPIF board
Amit Paul the MD of Paxymer was recently elected into the SPIF board. SPIF is the Swedish plastics industry association.

The organization is looking for a different profile and perspective compared to the otherwise injection molding focused industry. “I am happy to get this opportunity to learn from some of the most  experienced individuals in the Swedish plastics industry.” Says Amit Paul “I am convinced that the plastics industry is going to have an important part in building a sustainable future and battling the resource and energy challenges we are facing.”

SPIF is the largest of the organizations under the SINF umbrella with 150 producing member firms. The chairman of the board is Peter Wall and the managing director is Frantzeska Papadopoulou. The purpose of the organization is to promote and address important questions for the plastics industry in Sweden

/Amit Paul,
MD Paxymer

Foto: From Amit's lecture on The Green Flame retardant during Polymerdagarna 2013 by Jon Hermansen