Payson lanserar ny betallösning för snabbare e-handel

Payson lanserar en ny version av betallösningen PaysonCheckout med sänkt avgift för e-butikerna. PaysonCheckout 2.0 är utvecklad för att ge en så smidig köpupplevelse som möjligt med högre konvertering till slutförda köp.

- Som svar på efterfrågan från många av Paysons anslutna e-butiker har vi tagit fram en ny version av betallösningen PaysonCheckout. PaysonCheckout 2.0 ger en ännu smidigare köpupplevelse och ökad konvertering till slutförda köp. Det här genom att låta kunder i större utsträckning handla snabbt mot faktura med Payson och sekundärt med våra övriga betalmetoder, säger Paysons VD Per Bodell.

Skräddarsydd efter e-handlarnas önskemål

I Paysons egen kundundersökning, Payson-Panelen, uppgav över 20 procent av de tillfrågade e-handlarna att säkra betallösningar är den viktigaste aspekten för att få kunder att fullfölja köp i e-butik. Payson har förbättrat betallösningen på en rad punkter för att fortsätta leverera snabba och säkra köp. Bland annat kommer Payson från och med nu registerhämta kundens adress, allt för att underlätta köpupplevelsen.

- Vi har lyssnat på vad våra kunder efterfrågar och därför kommer Payson förmedla kundens leveransadress och orderdetaljer till e-butiken, vilket minskar behovet och tröskeln med kundregistrering i respektive butik. Upplevelsen förbättras också genom att kunden inte längre behöver lämna e-butiken för att betala vilket istället sker i e-butikens miljö via en IFrame, fortsätter Per Bodell.

Över 50 procent av e-handlarna i Payson-Panelen anser att det är mer kostnadseffektivt att starta upp en e-handel kontra fysisk butik – vilket nu kommer bli ännu billigare! I samband med lanseringen av den nya betallösningen väljer Payson att sänka priset för både nya och befintliga användare som implementerar PaysonCheckout 2.0.

- För att ytterligare motivera ett skifte har vi valt en ny, enklare avgiftsstruktur och har satt ett attraktivt standardpris för den nya betalningsmodellen. Vi kommer låta e-handlarna själva välja om de vill gå över till den nya versionen, och vi vet av erfarenhet det kan ta lite tid eftersom det handlar om ett nytt API. Men vi vet att många är nyfikna och vill testa den här lösningen, avslutar Per Bodell.

Emma Lindgren, Marknadschef Payson
Telefon: 070-752 32 90 Mail: emma.lindgren@payson.se

Om kartläggningen:
Paysons kundpanel, Payson-Panelen, är en undersökning som genomfördes bland 587 svenska e-handlare

• internethandel

Om Payson: Payson startades 2004 med syftet att hjälpa företag och privatpersoner att ta betalt och betala på ett enkelt och säkert sätt på nätet. Idag är Payson ett av Sveriges ledande företag i området med fler än 3 miljoner användare och över 10 000 anslutna e-handelsföretag. PaysonCheckout är ett betalfönster som innefattar faktura, bank- och mobil- och kortbetalningar. Payson är ett betalningsinstitut som ägs av Svea Ekonomi. Besök www.payson.se för mer information.