Textalk ger sina kunder möjlighet att ta betalt med PaysonCheckout 2.0

E-handlare som använder sig av den nyckelfärdiga tjänsten Textalk Webshop ges nu möjligheten att gå över till Paysons senaste version.

Allt fler e-handlare ansluter sig till Paysons nya betallösning PaysonCheckout 2.0. E-butikernas efterfrågan på den nya lösningen är stor och intresset ökar konstant. Det har resulterat i att allt fler e-handelsplattformar också väljer att ansluta sig till tjänsten. Senast i ledet är Textalk Webshop. Textalk har funnits på marknaden sedan 1998 och är med fler än 3 900 anslutna e-butiker en av Sveriges mest populära e-handelsplattformar.

– Vår nya produkt PaysonCheckout 2.0 växer otroligt starkt och över 50 % av Paysons befintliga e-handlare har redan möjlighet att enkelt uppgradera till den nya lösningen. Vi ser det som en stark indikation på att vår produkt och vårt erbjudande är i linje med vad e-handlarna och plattformarna efterfrågar, säger Per Bodell VD för Payson.

PaysonCheckout 2.0 lanserades under förra året och är framtagen efter e-handlarnas önskemål om smidigare köpupplevelse och ökad konvertering genom bland annat en integrerad betalningssida i e-butiken.

Ett fördjupat samarbete

– Textalk delar vår syn på marknaden. E-handlare har mycket att vinna på att vi som leverantörer fördjupar samarbetet och levererar tjänster som förenklar deras vardag, fortsätter Per.

Fredrik Fastén, produktchef på Textalk, lyfter även han upp det lyckade samarbetet och de möjligheter kunder nu kommer att ges genom den nya tjänsten.

– Payson och Textalk har samarbetat väldigt länge och har idag hundratals gemensamma e-handelsbutiker anslutna. Det är glädjande att vi nu kan ge dem och nya kunder tillgång till PaysonCheckout 2.0. Textalk vill vara en plattform och ett företag som är lyhört för funktioner och tjänster som e-handlarna efterfrågar, vilket vi nu ser ett resultat av. Det ska bli spännande att följa utvecklingen av Paysons nya kassa.

E-handlare kan uppgradera till den nya lösningen genom att kontakta Paysons företagssupport på telefon: 08-470 94 00 eller kontakt@payson.se

Johan Ahlberg, Partner Manager Payson
Telefon: 08-470 94 89 Mail:johan.ahlberg@payson.se

Payson startades 2004 med syftet att hjälpa företag och privatpersoner att ta betalt och betala på ett enkelt och säkert sätt på nätet. Idag är Payson ett av Sveriges ledande företag i området med flera miljoner användare och över 10 000 anslutna e-handelsföretag. PaysonCheckout är en betallösning som innefattar faktura, bank, mobil- och kortbetalningar. Payson är ett betalningsinstitut som ägs av Svea Ekonomi. Besök www.payson.se för mer information.

Om PaysonCheckout 2.0:

PaysonCheckout 2.0 är Paysons senaste version av betallösning som är framtagen för att maximera konverteringen. Den integreras direkt i e-butiken och kunden kan smidigt genomföra köp på några få klick. Dessutom har PaysonCheckout 2.0 en dynamisk transaktionskostnad och inga fasta avgifter. E-handlare som väljer PaysonCheckout 2.0 får även tillgång till en rad mervärden. Läs mer här.

Om Textalk:

Textalk startade 1987 och erbjuder nyckelfärdiga webbtjänster varav flera har blivit mycket populära. Flaggskeppet idag är Textalk Webshop som är en av Sveriges ledande e-handelsplattform med över 3 900 kunder. Textalk skapar förutsättningar för en stark närvaro på nätet utan att vara ett tekniskt geni och friheten att sälja produkter till hela världen.

• Elektroniska affärer, kommunikation

• entreprenör