Lärarförmedlarna: lägg ner Arbetsförmedlingen

- Det är välkommet att Liberalerna föreslår att Arbetsförmedlingen läggs ner. Jag hoppas att fler partier följer efter. Både arbetsgivare och jobbsökande vittnar om Arbetsförmedlingens oförmåga att leva upp till sitt namn. Mitt företag tvingas under kommande två veckor bekosta en rekryteringskampanj för att hitta 10 000 personer att anställa. Fler företagare behöver rikta offentlig kritik mot myndighetens ineffektivitet, säger Patricia Olby Kimondo VD Lärarförmedlarna, med anledning av att hon skriver på Aftonbladets debattsida.

Lärarförmedlarna är Sverige största vikarieförmedling som hjälper skola och förskola. En stor del av de anställda är under 25 år och har inte universitetsexamen. Företaget har utvecklat innovativa metoder för modern arbetsledning utifrån kognitiv forskning där smart teknik är redskapet. Lärarförmedlarna är verksamma i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö.

- Regeringens mål är att Sverige ska ha EU:s lägsta arbetslöshet till 2020. Då krävs smartare och snabbare matchning på arbetsmarknaden. Arbetsförmedlingen ska förmedla jobb men administrerar mest arbetslöshet. Bristen på innovation har gjort myndigheten till en dyr koloss. Det är uppenbart att Arbetsförmedlingen i sin nuvarande form måste avvecklas och konkurrensutsättas, säger Patricia Olby Kimondo VD Lärarförmedlarna.

Patricia Olby Kimondos debattartikel i Aftonbladet ”Arbetsförmedlingen funkar inte - lägg ner”http://www.aftonbladet.se/debatt/article23597192.ab

Patricia Olby Kimondo, VD Lärarförmedlarna
Mobil: 070-745 10 08 Mail: patricia.kimondo@lararformedlarna.se

Stina Astner, Marknads- och kommunikationschef Lärarförmedlarna
Mobil: 070- 745 02 82 Mail: stina.astner@lararformedlarna.se

• lärarförmedlarna
  • vikarie

På Lärarförmedlarna rekryterar vi och hyr ut personal till världens viktigaste och roligaste jobb. Varje dag ser vi till riktigt bra vikarier får chans att göra skillnad i skolor och förskolor runt om i landet, så att dörren till klassrummet alltid kan stå öppen. Vi är Sveriges största vikarieförmedling för skolan och förskolan och finns i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö.