Grattis PlayAd Media Group!

PlayAd Media Group (PMG) har tilldelats den prestigefyllda utmärkelsen Gasellen som årligen delas ut av Dagens Industri till de snabbast växande bolagen i Sverige.

Bolaget grundades 2004 av Tom Sundvik, Patrik Andrén och Fredrik Grahn, och har under de senaste åren haft en kraftig tillväxt och fick senast 2013 även en utmärkelse av Deloitte som Sveriges 5:e snabbast växande teknikbaserade bolag. Idag har bolaget kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bolagets vd och styrelseordförande är Lars Blomberg.

Ett Gasellföretag har:

• omsatt minst 10 miljoner kronor det senaste räkenskapsåret
    • minst tio anställda
    • minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
    • under samma period minst fördubblat sin omsättning, och ökat den varje år
    • ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren
    • vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
    • sunda finanser
  • Ämnen

• gasellen
    • gasellföretag
    • pris